Thursday, January 28, 2010

ဘုရား႐ိုက္မည့္ ႏြားငမိုက္မ်ားသို႔ …

 

အမွန္အကန္
အဖန္ဖန္ သစၥာရိွၾကဖို႔
သံဃံံ သရဏံ ဂစၦာမိၾကပါေတာ့
အႏွစ္ဗလာ အခါခါ မိုက္ၾကဆဲဟာမို႔
ပလာတာ မႀကိဳက္တဲ့
ႏြားငမိုက္ေတြမွာေတာ့
ဘုရား႐ိုက္တာသာ ခံၾကေပေရာ့လို႔
မေလ်ာ့မပို
အေသာ့ ဆိုလိုက္ပါရဲ႕။ ။
        ဇာဂနာ

့ ့ ့“ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ” ့ ့ ့




အညွာအတာကင္းမဲ႔ကာ ့ ့ ့ ့ ့
အတၱႀကီးလြန္းတဲ႔လူတစုရဲ႔
လိမ္ညာလွည္႔ျဖားအုပ္ခ်ဳပ္မွုေအာက္မွာ
လြတ္လပ္မွုအတြက္ေခါင္းေထာင္သူအတြက္
ဒဏ္ရာေတြဗရပြရကာ
အျမဲတမ္းပဲအခ်ဳိးႏွိမ္ခံေနရ
တခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ မွ်တမွုမရွိတဲေလာက ့ ့ ့ ။
ကံဆိုတာက လူလုပ္သမွ်ဆိုေတာ႔ ့ ့ ့ ့ ့
ကိုယ္႔ဘ၀၊ကိုယ္႔ကံနဲ႔
ကိုယ္႔အနာဂတ္တခုကို
လက္ေတြက်တဲ႔လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ဖန္တီးဖို႔
ဦးေႏွာက္ကိုမ်ားမ်ားသုံးလို႔
လက္ေတြ႔လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္လိုက္ရင္ေတာ႔
လိုခ်င္တဲ႔ကံတခ်ဳိ႔ကိုဖန္တီးဖို႔
သိပ္ကိုျဖစ္နုိင္သေပါ႔ ့ ့ ့ ။
ေႀကာက္တတ္တယ္ဆိုတာတခါတေလအက်င္႔လည္းျဖစ္တတ္လို႔ ့ ့ ့ ့ ့
အေႀကာက္တရားေတြအက်င္႔လိုပါမသြားေအာင္ေတာ႔
ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႔ပဲရဲေဆးတင္ရမေပါ႔
ေရာက္ခ်င္တဲ႔ပန္းတိုင္ဆိုတာမ်ဳိးက
တခါတေလမွာမွုန္၀ါး
တခါတေလမွာလည္းအထင္းသားေပၚေနေတာ႔
မသိရင္ေမး၊မစင္ရင္ေဆးကာ
ခရီးေရာက္ေအာင္ေတာ႔ဆက္သြားရမေပါ႔ ့ ့ ့ ။

      ဇာနည္ေမာင္

Sunday, January 24, 2010

“ က်ဳပ္အသိ ”

     

အမိျမန္မာျပည္မွာ ့ ့ ့ ့ ့
မိစာၦစစ္ဘီလူးေတြႀကီးစိုးကာ
ကိုယ္႔ျပည္သူေတြကို ျပန္ႏွိပ္စက္ေနေသးသမွ်ေတာ႔
စစ္အာဏာရွင္အျမစ္ျပဳတ္ဖို႔
က်ရာအခန္းကပါ၀င္ေတာ္လွန္ေနမယ္႔
က်ဳပ္ဟာ ့ ့ ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားတေယာက္ပဲ
ယုံႀကည္ထားတယ္ ေဟ႔ ့ ့ ့
ေအာင္ပြဲဆိုတာက တိုက္ရဲသူေတြအတြက္ပဲ ့ ့ ့ ။

     ဇာနည္ေမာင္

ေကာသလမင္း အိပ္မက္ ၁၆ ခ်က္

[အိပ္မက္မွာ အိပ္မက္ အေၾကာင္း မသိေသးသူမ်ား၊ ေသခ်ာ မသိေသး သူမ်ား၊ သိသလို မသိသလို ျဖစ္ေနသူမ်ားအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္ေနတာေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ၿပီး စဥ္းစားစရာ ေလးေတြေပါ့။]
မိဘုရားႀကီး တိုက္တြန္းခ်က္အရ ေကာသလမင္းႀကီး သြားေရာက္ ေလွ်ာက္ထား၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အစဥ္အတိုင္း ေျဖၾကား ႏွစ္သိမ့္ေတာ္မူ၏။
(၁) အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ ေလးခုေသာ ႏြားလား ဥသဘတို႔သည္ လာလတ္၍ မင္းရင္ျပင္၌ ေဝွ႔မည္ဟု တြန္ျမည္ ၾကံဳးဝါးလ်က္ မေဝွ႔ပဲသာလွ်င္ ဖဲေလကုန္သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ မိုးတို႔သည္ ရြာအံသကဲ့သို႔ ထစ္ႀကိဳးလ်က္ မရြာပဲသာလွ်င္ ေပ်ာက္ပ်က္ ကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ ေကာက္ပဲသီးႏွံတို႔ ပ်က္ဆီး၍ လူတို႔၌ အစာေရစာ ရွားပါး ငတ္မြတ္ျခင္း ျဖစ္လတၱံ႔။
(၂) ႏုနယ္ေသးငယ္စြာေသာ အပင္တို႔သည္ ပြင့္ၾက သီးၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ဆုတ္ယုတ္ေသာကာလ လူတို႔ အသက္တန္း တိုေသာ ကာလ၌ ေယာကၤ်ား မိန္းမတို႔သည္ ထက္သန္ ျပင္းေသာ ရာဂ ရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါ၌ပင္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၊ သားေမြးျခင္း တို႔ကို ျပဳကုန္လတၱံ႔။
(၃) ႏြားမႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔ ေမြးစျဖစ္ေသာ ႏြားမငယ္တို႔၏ ႏို႔ကို စို႔သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ႀကီးေသာသူတို႔အား အ႐ိုအေသျပဳျခင္း ေပ်ာက္ကြယ္ေသာ ကာလ၌ အမိအဖ၊ ေယာကၡမ စသူတို႔သည္ ကိုးကြယ္ရာ မရိွကုန္သည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိတို႔၏ သားသမီး သားမက္ ေခၽြးမ စသူတို႔ထံ၌ ကပ္ရပ္၍ ၿငိဳျငင္ ညိႇဳးငယ္စြာ အသက္ေမြးရကုန္လတၱံ႔။
(၄) လွည္းတို႔၌ ဝန္ကို ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ႏြားႀကီးတို႔ကို မကမူ၍ ႏြားငယ္တုိ႔ကိုသာ ကေစကုန္၏။ ႏြားငယ္တို႔လည္း ဝန္ကို မႏိုင္၍ လွည္းတို႔ကိုလည္း ဆြဲျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္သည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အသက္ႀကီး ဝါႀကီး ပညာရိွကုန္ေသာ သူတို႔အား အမတ္၊ တရားသူႀကီး စေသာ ရာထူးစည္းစိမ္တို႔၌ မခန္႔ထားမူ၍ အသက္၊ ဝါ၊ ပညာ ငယ္ကုန္ေသာ လူငယ္တို႔အားသာ ခန္႔ထားၾကလတၱံ႔။ ထိုအခါ အခြင့္အေရးမသိ၊ မေတာ္ မမွန္ျဖစ္၍ အမႈ မၿပီး၊ အက်ဳိးမၿပီး ရိွေသာအခါ လူငယ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရာထူး စည္းစိမ္ကို စြန္႔ၾကလတၱံ႔။ လူႀကီးတို႔သည္လည္း ငါတို႔မွာ ျပင္ပကသာ ျဖစ္၏ဟု လ်စ္လွ်ဳျပဳ၍ ေနၾကလကုန္လတၱံ႔။ သို႔ျဖစ္၍ တရားမေစာင့္ အမႈမၿပီးၾကသည္ႏွင့္ မင္းႏွင့္တကြ တိုင္းျပည္ပါ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္ဆီးၾကလတၱံ႔။
(၅) ခံတြင္း ႏွစ္ခုရွိေသာ ျမင္းသည္ ေကၽြးလာေသာ မုေယာစပါး စသည္တို႔ကို ခံတြင္းႏွစ္ခုျဖင့္ပင္ စားသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔လက္ထက္၌ တရားမေစာင့္ေသာ တရားသူႀကီးတို႔သည္ ႏွစ္ဖက္ေသာ အမႈသည္တို႔မွ ေပးေသာ တံစိုးလက္ေဆာင္တို႔ကို စား၍ အမႈတို႔ကို မမွန္မကန္ ဆံုးျဖတ္ၾကကုန္လတၱံ႔။
(၆) အဖိုးတသိန္း ထိုက္ေသာ ေရႊခြက္ကို ေျမေခြးဖိုအား က်င္ငယ္စြန္႔ရန္ ေပး၏။ ေျမေခြးလည္း ထိုေရႊခြက္၌ က်င္ငယ္စြန္႔သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးျမတ္ေသာ သူတို႔သည္ အခ်ီးအေျမႇာက္ မခံရ၊ ဆင္းရဲၾက၍ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတို႔ အစိုးတရ ႂကြယ္ဝ ခ်မ္းသာၾကလတၱံ႔။ ထိုအခါ အမ်ဳိးျမတ္တို႔ အသက္ ေမြးျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ မိမိတို႔ သမီးတို႔ကို အမ်ဳိးယုတ္တို႔အား ေပး၍ အသက္ေမြး ၾကကုန္လတၱံ႔။
(၇) တေယာက္ေသာ ေယာကၤ်ားသည္ အင္းပ်ဥ္၌ ထိုင္လ်က္ လြန္ကို က်စ္၍ ေျခရင္း၌ ထား၏။ ထုိ အင္းပ်ဥ္ေအာက္၌ရိွေသာ ဆာေလာင္ေသာ ေျမေခြးမသည္ ထိုေယာကၤ်ား မသိစဥ္လွ်င္ ထိုလြန္ကို စား၏ ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ မိန္းမတို႔သည္ အစားအေသာက္၊ အဝတ္၊ အေနအထို္င္ စသည္တို႔၌ ေလာ္လည္ျခင္း ရိွ၍ မိမိတို႔ လင္ေယာကၤ်ားသည္ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္စြာ ရွာေဖြ စုေဆာင္းအပ္ေသာ ဥစၥာ ပစၥည္းတို႔ကို အဝတ္အစား၊ အစားအေသာက္ တို႔၌ လည္းေကာင္း၊ ေသာက္စား ကစားျခင္းတို႔၌ လည္းေကာင္း၊ အေပ်ာ္အပါးတို႔၌ လည္းေကာင္း၊ သေဘာက္ လင္ငယ္ထားျခင္း တို႔၌ လည္းေကာင္း အရမ္းမဲ့လွ်င္ ျဖဳန္းတီးေလလတၱံ႔။ ေခြးမသည္ မသိ စဥ္းစား သကဲ့သို႔ အိမ္သူ မိန္းမတို႔သည္ ဤသို႔ တိတ္တဆိတ္ ျဖဳန္းတီး ခိုးစားၾကလတၱံ႔။
(၈) ေရမရိွေသာ အိုးတို႔ျဖင့္ ျခံရံအပ္ေသာ ေရျပည့္အိုးႀကီး တလံုးကို ျမင္ရ၏။ လူတို႔သည္ အရပ္ ၈ မ်က္ႏွာမွ ေရကို ယူလာၾက၍ ထိုေရျပည့္အိုးႀကီး အတြင္းသို႔သာလွ်င္ ေလာင္းထည့္ ၾက၏။ ေလာင္းထည့္ေသာ ေရတို႔သည္ ျပည့္လွ်ံ၍ က်ကုန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ အဖန္ တလဲလဲ ေရျပည့္အိုးသို႔သာ ေလာင္းလွ်က္ ေရမရိွေသာ အျခံအရံ အိုးတို႔ အတြင္းသို႔ကား မည္သူမွ် မေလာင္း မထည့္ပဲ ေနသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ မေကာင္းေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ မင္းႏွင့္တကြ လူတို႔ တရားပ်က္ကြက္၊ ၾသဇာညံ့ဖ်င္း၊ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ မင္းအစိုးရတို႔သည္ ဆင္းရဲသားတို႔အား မင္း၏ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ကိုသာ လုပ္ကိုင္ေစအံ။ ေဆာင္ရြက္ ေစအံ။ ထမ္းရြက္ေစအံ။ သို႔ျဖစ္ရကား မင္းတို႔၌သာ ျပည့္စံု အက်ဳိးခံစားၾကရ၍ ဆင္းရဲသားတို႔မွာ ေရမရိွေသာ အိုးတို႔ပမာ တစံုတရာ မရိွ ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါးျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္လတၱံ႔။
(၉) နက္႐ႈိင္း က်ယ္ဝန္းေသာ ေရကန္ႀကီး တခုတြင္ သတၱဝါတို႔ ဆင္း၍ ေရေသာက္ၾက၏။ ကန္၏ အလယ္ ေရနက္ရာ၌ ေရသည္ ေနာက္၍ ကန္နားဝန္းက်င္ ေရတိမ္ရာ သတၱဝါတို႔ နင္းရာ၌ ေရသည္ ၾကည္လင္၏ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရားမေစာင့္ေသာ မင္းတို႔သည္ မတရား အုပ္စိုးျခင္း၊ တံစိုးစားျခင္း၊ ေလာ္လည္ျခင္း၊ သနားညႇာတာ ဂ႐ုဏာ မဲ့ျခင္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရက္စက္ျခင္းတို႔ ရိွလွ်က္ လူတို႔အေပၚ၌ အထူးထူး အျပားျပားေသာ အခ်င္းအရာျဖင့္ အခြန္အတုတ္တို႔ကို ခဲြခန္႔ ေကာက္ယူလတၱံ႔။ ထုိအခါ လူတို႔မွာ တစ္စံုတစ္ရာ မေပးေဆာင္ႏိုင္ ပင္ပန္းဆင္းရဲလ်က္ ၿမိဳ႕ႀကီးရပ္ႀကီးတို႔၌ မေနႏိုင္ပဲ ရပ္စြန္ ျပည္နားသို႔ သြားေရာက္ေနၾကရသည္ ျဖစ္လတၱံ႔။ ကန္အလယ္တြင္ေနာက္၍ ကန္ေဘးတြင္ ၾကည္သကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕လယ္ရြာလယ္၌ တိတ္ဆိတ္၍ ရပ္စြန္ျပည္နား၌ လူစည္ကားလတၱံ႔။
(၁၀) တစ္လံုးတည္းေသာ အိုးျဖင့္ တခ်ိန္တည္းခ်က္ေသာ ထမင္းသည္ အခ်ဳိ႕ေပ်ာ့၏၊ အခ်ဳိ႕ မနပ္၊ အခ်ဳိ႕နပ္၏။ ဤသို႔ ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ မိုးကြက္ၾကား ရြာလတၱံ႔။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ မိုးရြာလြန္း၍ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ပ်က္အံ။ အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ မရြာ၍ ပ်က္အံ။ အခ်ဳိ႕ေနရာ တြင္ကား မိုးမွန္၍ ေကာင္းအံ။ ဤသို႔လွ်င္ ထမင္းအိုးတြင္ ျမင္ေသာ ထမင္းကဲ့သို႔ ေကာက္ပဲသီးႏွံ သံုးေထြ ျပားလတၱံ႔။
(၁၁) အဖိုးတသိန္းထက္ေသာ စႏၵကူးႏွစ္ကို ယက္တက္ပုပ္ရည္ျဖင့္ ေရာင္းစားသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ ငါဘုရား၏ သာသနာေတာ္ ဆုတ္ယုတ္ေသာ ကာလတြင္ ေလာ္လည္၍ လာဘ္လာဘကို မက္ေမာ ကုန္ေသာ ရဟန္းအလဇၨီ လူအလဇၨီတို႔သည္ ဆြမ္း၊ ေဆး၊ ေက်ာင္း၊ သကၤန္း ဥစၥာပစၥည္း စသည္ တို႔ကို အလိုရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ လမ္းခရီးဆံု၊ အိမ္ဝ၊ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားတို႔၌ ငါဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားလတၱံ႔။ နိဗၺာန္ အလို႔ငွာ ေဟာေတာ္ မူအပ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္ေသာ တရားေတာ္ကို တစ္ပဲ၊ တစ္မူး၊ တစ္က်ပ္ စသည္တို႔ အက်ဳိးငွာ ေရာင္းစား ေဟာေျပာ ၾကသည္ ျဖစ္၍ တသိန္းထိုက္ေသာ စႏၵာကူးႏွစ္ကို ယက္တက္ပုပ္ရည္ျဖင့္ ေရာင္းစား သကဲ့သို႔ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႔။
(၁၂) ဘူးေတာင္းတို႔သည္ ေရ၌ နစ္သည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတိို႔ကိုသာ ရာထူး စည္းစိမ္ ေပးသည္ ျဖစ္၍ အမ်ဳိးယုတ္တို႔ တန္ခိုး အာဏာ ႀကီးမား ထင္ေပၚ အရာရာတြင္ တြင္က်ယ္လ်က္ ၄င္းတို႔ စကားသာလွ်င္ ဘုူးေတာင္း နစ္သကဲသို႔ နစ္၍ တည္ကုန္လတၱံ႔။
(၁၃) ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး ေရတြင္ေပၚသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ ေတာ္မွန္ လိမၼာ ပညာရိွေသာ သူတို႔၏ စကားသည္ မည္သည့္ အရာ၌ မဆို ေလးေသာ ေက်ာက္ဖ်ာ ေရတြင္ ေပၚသကဲ့သို႔ နစ္တည္ ျခင္းမရိွ၊ မခို္င္မျမဲ ရိွၾကကုန္ လတၱံ႔။
(၁၄) ဖားငယ္မ တို႔သည္ ႀကီးစြာေသာ ေႁမြေဟာက္ႀကီးမ်ားကို စားၿမိဳသည္ဟု ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ လူတို႔သည္ ျပင္းေသာ ရာဂ ရိွကုန္သည္ ျဖစ္၍ ကိေလသာ အလိုသို႔ လိုက္လ်က္ ငယ္ရြယ္ကုန္ေသာ မယားတို႔၏ အလိုသို႔ လံုးဝ လိုက္ၾကကုန္ လတၱံ႔။ အလုပ္အကိုင္မႈ၊ ဥစၥာ ပစၥည္းမႈ၊ ေက်းကၽြန္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စေသာ အရပ္ရပ္တို႔၌ လင္ေပၚတြင္ လႊမ္းမိုး အုပ္စိုးျခင္းကို ျပဳၾကမည္ ျဖစ္ရကား ဖားငယ္မသည္ အဆိပ္လ်င္ေသာ ေႁမြကို စားမ်ဳိသကဲ့သို႔ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႔။
(၁၅) မည္းနက္ ႐ုပ္သြင္၊ အဆင္း ဆိုးဝါးေသာ က်ီးတို႔ကို ေရႊ၏ အဆင္းႏွင့္ တူေသာ ေရႊဟသၤာ တို႔က ျခံရံ ေနၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ အားနည္းေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ ထုိမင္းတို႔သည္ ဆင္စီး ျမင္းစီး စေသာ အတတ္တို႔၌ မလိမၼာ၍ စစ္ထိုးျခင္း၌ မရဲရင့္ဘဲ ျဖစ္ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ တုိင္းျပည္ ႏုိင္ငံ ဆံုး႐ႈံးမည္ကို စိုး၍ တူေသာ ဇာတ္ရိွေသာ သူေကာင္းသား တို႔အား အစိုးရျခင္းကို မေပးမူ၍ မိမိတို႔ထံ၌ ခစား ၾကကုန္ေသာ အမ်ဳိး ယုတ္ေသာ ေက်းကၽြန္တို႔အားသာ ေပးကုန္လတၱံ႔။ သို႔ျဖစ္၍ အမ်ဳိးေကာင္းသားတို႔ ကိုးကြယ္ရာ မရိွပဲ အစိုးရျခင္း၌ တည္ကုန္ေသာ အမ်ဳိးယုတ္တို႔ထံ၌ ခစားၾကကုန္ လတၱံ႔။
(၁၆) ဆိတ္တို႔သည္ သစ္ကို သတ္စားၾကသျဖင့္ သစ္တို႔သည္ ေၾကာက္လန္႔လ်က္ ဆိတ္တို႔ကို အေဝးမွ ျမင္လွ်င္ပင္ ေတာခ်ဳံရိွရာသို႔ ေျပးၾကသည္ကို ျမင္မက္ပါသည္။
ေနာင္အခါ တရား မေစာင့္ေသာ မင္းတို႔ လက္ထက္၌ အမ်ဳိးယုတ္ေသာ သူတို႔ အစိုးရ ကုန္သည္ ျဖစ္၍ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔ မထင္ရွား ျဖစ္လတၱံ႔။ အမ်ဳိးယုတ္ သူတို႔မွာ မင္းကၽြမ္းဝင္သည္ ျဖစ္၍ တရား႐ံုးတို႔၌ ၾသဇာအာဏာ လႊမ္းမိုးလ်က္ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔၏ ဘိုးဘပိုင္ လယ္ေျမ ဥစၥာ အရပ္ရပ္တို႔ကို ငါတို႔ လယ္ေျမဥစၥာ ျဖစ္သည္ဟု သိမ္းယူၾက၍ တရားတေဘာင္ ျဖစ္လွ်င္ တန္ခိုးမဲ့သူတို႔အား ဖိႏွိပ္ပုတ္ခတ္ ၿခိမ္းေျခာက္ ႏွင္ထုတ္လ်က္ အႏိုင္က်င့္ ၾကကုန္လတၱံ႔။ ထိုအခါ အမ်ဳိးျမတ္သူတို႔ ေၾကာက္လန္႔ စက္ဆုတ္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ လယ္ယာ ဥစၥာတို႔ကို ေပးအပ္ကုန္လ်က္ အိမ္သို႔ျပန္၍ အိပ္ေနၾကကုန္အံ။ ထိုမွ တပါးလည္း အက်င့္သီလရိွေသာ ရဟန္းတို႔သည္ အက်င့္သီလမဲ့ေသာ ရဟန္းတို႔က ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ဖိႏွိပ္ၾကေလသျဖင့္ ေတာသို႔ ေျပးဝင္ ပုန္းေအာင္း ၾကကုန္လတၱံ႔။ ဤသို႔လွ်င္ အမ်ဳိးေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း တို႔လည္း လြတ္ရာ ကၽြတ္ရာ ေတာေတာေတာင္ေတာင္ တို႔ကို ေျပးပုန္း ၾကကုန္လတၱံ႔။

Thursday, January 21, 2010

“ ရပ္ ့ ့ ့ ႀကည္႔ ့ ့ ့ သြား ”



  
အေျခအေနအရ မ်ဳိသိပ္ထားရေပမယ္္႔
တိုက္ဆိုင္မွုေတြရွိလာတဲ႔အခါမွာ
ပြင္႔အန္ထြက္က်လာတတ္တာဟာ
ေလာကီသားေတြရဲ႔
သဘာ၀တခုဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါ ့ ့ ့ ။
လူ႔ေဘာင္ေကာင္းက်ဳိးကို
တတ္စြမ္းသေလာက္သယ္ပိုးခ်င္ေပမယ္႔
သာမန္အညတရ လူသားတေယာက္ရဲ႔
အေတြးအေခၚအသိအျမင္ေတြကို
ေလာကီသားေတြက
ဥေပကၡာျပဳထားႀကေလမလား
ပညာရွိေတြႀကားမွာ
မ်က္ႏွာငယ္လွေပမယ္႔
ခရီးဆုံးထိေရာက္ေအာင္ေတာ႔
ရပ္ ့ ့ ့ ႀကည္႔ ့ ့ ့ သြား ဆိုတဲ႔
ကိုယ္ပိုင္အသိတရားနဲ႔ယွဥ္လို႔
ပန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္သြားရမွာပဲ ့ ့ ့ ။
အေျပာင္းအလဲမ်ားတဲ႔ေလာက
အရာ၀တၱဳတိုင္းမွာ
အားေကာင္းခ်က္နဲ႔ အားနည္းခ်က္ဆိုျပီး
ဘက္ႏွစ္ဖက္စီရွိႀကလို႔
ေရရွည္အျမဲေအးေဆးတည္ျငိမ္တဲ႔ ခရီးပန္းတိုင္ေရာက္ဖို႔
ရပ္ ့ ့ ့ ႀကည္႔ ့ ့ ့ သြား ဆိုတဲ႔
ကိုယ္ပိုင္အသိတရားနဲ႔
ခရီးဆုံးထိေရာက္ေအာင္သြားႀကစို႔ ့ ့ ့ ။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔ေနထိုင္တဲ႔ ေဟာဒီေလာကႀကီးထဲမွာေတာ႔
အတၱႀကီးလြန္းႀကတဲ႔ မသမာသူတခ်ဳိ႔နဲ႔
တခ်ဳိ႔ ့ ့ ့ တခ်ဳိ႔ေသာသူေတြက
မာယာပရိယာယ္ေတြမ်ားကာ
မသမာတဲ႔မလိမ္႔တပတ္ဥာဏ္ေတြကိုသုံးလို႔
သူတို႔အျမဲနုိင္ေအာင္ခရီးဆက္ေနေတာ႔
အနုိင္ယူျခင္းနဲ႔ရွုံးေနႀကသူေတြကို
အရွုံးဖက္ကခ်ည္းပဲ အျမဲမျဖစ္ေနရေအာင္
ရပ္ ့ ့ ့ ႀကည္႔ ့ ့ ့ သြား နည္းကိုသုံးကာ
လမ္းေတြဆုံးေအာင္ခရီးဆက္ရမွာပဲ ့ ့ ့ ။
အခုတေလာႀကားထားတဲ႔သတင္းတခုက
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွုးႀကီးရဲ႔ကေတာ္
ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္ရဲ႔ ယႀတာေဗဒင္အရ
၁၀.၁၀.၁၀ ရက္ေန႔မွာ
သန္းေရႊနဲ႔ေမာင္ေအး သူတို႔မ်က္ႏွာေတြျပကာ
အေႀကာက္တရားေတြနဲ႔ေရးေစခဲ႔တဲ႔
၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ
အျမဲတမ္းစစ္ကြ်န္ျဖစ္ေစေရးလမ္းစဥ္အတိုင္း
ေရြးေကာက္ပြဲတခုကို က်င္းပေတာ႔မယ္ဆိုေတာ႔
လြတ္လပ္မွုကိုလိုလားႀကတဲ႔လူသားတို႔
စစ္ကြ်န္အျမဲမျဖစ္ေစဖို႔အတြက္
ရပ္ ့ ့ ့ ႀကည္႔ ့ ့ ့ သြား နည္းကိုသုံးကာ
မဲသြားမေပးပဲ ဥေပကၡာျပဳထားလိုက္ႀကရင္
စစ္အစိုးရလုပ္ရပ္ဟာ
သူတို႔ထင္သေလာက္ခရီးမေပါက္ေတာ႔
ေရႊျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔
မွ်တစြာနဲ႔အနုိင္ရလိုက္တဲ႔
ေအာင္ပြဲေလးတခုျဖစ္လာမွာေပါ႔ ့ ့ ့

                  ဇာနည္ေမာင္

                       ဇန္န၀ါရီ ၂၀၁၀

Wednesday, January 20, 2010

“ ေရာသမေမႊသီခ်င္းဆိုမယ္ ”


လူ႔ဘ၀ဇတ္ခုံေပၚမွာ ့ ့ ့ ့ ့
ေတာနဲ႔ျမိဳ႔နဲ႔ကမတူကာ
ေျမလတ္ကပါတမူကြဲျပားေနျပန္ေတာ႔
အမ်ားတကာနားလည္ျပီး
ဆိုတတ္တဲ႔ေနရာလိုက္ဆိုလို႔ရေအာင္
က်ဳပ္ ့ ့ ့ ေရာသမေမႊသီခ်င္းပဲဆိုေတာ႔မယ္ ့ ့ ့ ။

  ဇာနည္ေမာင္